¡Cuando es demanda, Grupo MedLegal®... Manda!

Grupo MedLegal connects consumers with participating lawyers and/or doctors and in no case provides legal or medical advice nor does it intend to be a law firm, lawyer referral service or medical provider.

Grupo MedLegal® > Successful Cases > Personal Injuries > Old woman slips in supermarket due to staff negligence

Old woman slips in supermarket due to staff negligence

  • Place: Queens, Nueva York.
  • Type of Accident: Personal Injuries.
  • Accident Subtype: Slips and falls.
  • Legal Benefit: Free matching service with lawyers to request financial compensation for negligence on the part of the supermarket.
  • Medical Benefit: Free matching service with doctors to have specialized medical care to treat blows and treatments.

Case Description:

A 70-year-old lady, a widow and retired, who is in good health, lives by herself in her apartment. She has a daughter who visits her every week. One day, she was in the supermarket buying groceries, when she stepped something on the ground that made her slide and fall back, hitting mainly her coccyx and head.

Negligencia causa un accidente

Una mañana, la señora acudió al supermercado para realizar la compra de la semana. Tenía ya casi todos los artículos en su carrito, cuando sin querer pisó un pedazo de fruta y agua que estaban en el suelo. Resbaló, perdió el balance, y al no tener de donde agarrarse, cayó al piso y se golpeó muy fuerte la espalda baja y cabeza.

El accidente se debió a que uno de los empleados del autoservicio, quien recogía la sandía que había tirado otro cliente, fue por unas cosas a la bodega y dejó el suelo mojado sin un letrero que avisara que estaba sucio, mojado o en proceso de limpieza.

Al ocurrir el incidente con la señora, el manager del lugar quiso deslindarse de toda responsabilidad y dijo que la culpa había sido de ella, por no fijarse en dónde pisaba.

Como la señora estaba muy adolorida por el golpe, llamaron a una ambulancia para trasladarla a un hospital y atenderla.

Doctores y abogados de accidentes de caídas al rescate

Los doctores del hospital le hicieron saber a la ancianita que tenía lesiones en cuello, espalda, codo y pierna derecha debido a la caída.

El abogado de Grupo MedLegal solicitó videos de las cámaras que estaban cerca de la zona en donde ocurrió el accidente, y se pudo comprobar que la señora no había sido la culpable, sino que lo provocó la negligencia del staff del supermercado.

La señora recibió atención médica, sin que tuviera que pagar un solo peso, hasta que se reestableció y el despacho de abogados le consiguió una compensación económica para cubrir sus gastos.

En Grupo MedLegal estamos contigo ¡Cuéntanos tu caso y te apoyamos! ¡Cuando es demanda, Grupo MedLegal… MANDA

¡Solicita hoy tu CITA GRATIS!

This Blog is made available by Grupo MedLegal for informational purposes only and does not provide legal or medical advice. The information provided on the Blog should not be used as a substitute for competent legal or medical advice from a licensed professional.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Contact Us

You can call us at 1800 838 3838 hours a day, 7 days a week, or fill out the following form.

What's new
Contact Us

You can call us at 1800 838 3838 hours a day, 7 days a week, or fill out the following form.

[mc4wp_form id="13860"]